Jak zvýšit návštěvnost stránek?



Jak zvýšit návštěvnost stránek?

Autor: Michael Angel

Tento článek jsem napsal již před lety a v mnoha bodech se můj názor změnil. Přesto článek republikuji, přičemž jsem provedl jemné změny.

Jistě každý webmaster má nejvyšší zájem na tom, jak zvýšit návštěvnost svých stránek. Proč ale? Je to jasné, čím víc lidí si příspěvky čte, tím vyšší popularitu autor nabývá. A tím více může manipulovat lidstvem a tím více může vydělat na reklamě (ale pozor, vydělat na reklamě se dá, pouze pokud máte tisíce návštěv denně, jinak na to zapomeňte a nechte vydělávat třeba www.blesk.cz nebo www.novinky.cz – ti mají slušnou návštěvnost). Například tento web nabízí pouze možnost zaslání finanční pozornosti pomocí PayPalu.

Jak tedy návštěvnost zvýšit?

Za nulté (ještě než se web umístí na server): Kodér, který web dělá musí být profík v SEO. Pokud si dáváte udělat web, informujte se o tom, jak dokáže váš programátor optimalizovat web pro vyhledávače. Z pravidla se jedná o správné použití meta tagů, H1 až H6, klíčových slov v titulku, adrese a nadpisech, správná hustota klíčových slov (ne více než 20% - to by vyhledávače penalizovali) a dobrou prolinkovanost web. Sémantika je tím pravým slovem.

Za prvé musíte zaregistrovat svůj web na všech možných i nemožných vyhledávačích. U nás je obligatorní www.seznam.cz, www.centrum.cz a www.atlas.cz. Nezapomínejte, že například www.google.com si vás zaindexuje sám, dělá to přibližně každých čtrnáct dní (v reálu ale i půl roku) a nemusíte se tedy o nic starat. Jediné, co je potřeba je, aby na vás odněkud vedl odkaz a Google robot se k vám tak mohl prokousat.

Za druhé musíte mít mnoho článků. Čím víc, tím lépe. Jde o to, že když nějako frázi potencionální návštěvník zadá do vyhledávače, pravděpodobnost, že půjde k vám závisí na tom, jestli budete mít ona klíčová slova ve svých textech. Ale pozor! Někteří blogeři jsou tak stupidní, že jejich články tomu odpovídají svoji kvalitou. Musíte najít nějakou optimální úroveň kvality a množství článků. A také dejte pozor na kopírování cizích článků! Je to ilegální. Po domluvě s autorem je ale například povoleno zobrazit úryvek článku s odkazem ne celý text. Toho hojně využívejte. Odkazujte na kdecos a komentujte tyto odkazy. Zde bych ještě chtěl udělat malou poznámku o lidech, kteří se na váš web budou vracet. Pokud se vám to povede, máte vyhráno. Není nic lepšího, než když se někomu váš web dostane pod kůži. To pak ale nesmíte usnout na vavřínech a měli byste web aktualizovat, aby vracející se osoba nebyla zklamaná. Pak by to mohlo být kontraproduktivní.

UPDATE: Po letech razím tvrzení: psát pouze originálně, psát sofistikovaně a odkazovat na vysvětlující stránky. S každým článkem si dát záležet. Nezveřejňovat články, kde se objevují méně než tři věty. Chci, aby články měly pro čtenáře informativní hodnotu. Dobré je také ke každému článku přidat obrázek, který si ve Photoshopu zhotovíte.

Za třetí využívejte výměnnou reklamu (ze zkušeností ale vím, že se to nevyplatí). Například na www.billboard.cz. Jde o to, že vy na svých stránkách zobrazujete cizí reklamu a na oplátku se váš banner zobrazuje na cizích stránkách. Podle mě docela dobrý způsob, jak pár návštěvníků nalákat. Click-thru rate je sice asi jen 1%, ale to znamená že i ze sta zobrazení k vám 1 člověk přijde (no zas tak moc to není). Samozřejmě musíte mít poutavý banner. Tato výměnná reklama je samozřejmě zdarma.

Za čtvrté využijte placenou reklamu (pro firmy je to jistě velice důležitý marketingový tah). Ano, zdá se to podivné, ale pokud opravdu chcete, aby k vám lidi chodili, musíte si to zaplatit. Navíc reklama potom může být cílená, což znamená, že se bude zobrazovat pouze na relevantních webech, které se zabývají podobnou problematikou. Pokud jste firma, využijte toho, vaše prodeje se jistě zvýší – pro ty, kteří nepodnikají asi tato varianta nebude lákavá.

Za páté – jaká témata lidi vyhledávají? Vždy, když sleduji statistiky odkud lidé přišli, je to jasné. Všichni hledají hudbu a porno. Nic si nenamlouvejme, je to tak. To ale neznamená, že musíte psát o těchto tématech.

S rozmachem Rapidsharu ilegální obsah na internetu jen kvete. Využijte toho (zahráváte si ale s ohněm, například na tomto webu žádné linky na ilegální obsah nikdy nenajdete – nenabádám vás aby jste se do toho pouštěli, pouze suše konstatuji, že stránky s warezem mají vysokou návštěvnost – a o té tenhle článek je). V žádném případě však na svůj web neukládejte MP3 nebo pornovidea. Pouze hojně odkazujte, kde to je (to jsem napsal před lety – nyní už zvažuji i to, kam odkazovat).

Tak toto byl základní seznam pro ty, kteří chtějí mít vyšší návštěvnost. Pokud chcete vědět ještě víc, měli byste například na Googlu zadat fráze jako SEO, google position a obdobně, abyste se dozvěděli, jak být ve vyhledávači co nejvýše, nejlépe na první místě. Uvidíte, že to není vůbec jednoduché a například pozice v Googlu je ovlivněna i tím, z kolika webů na vás vede odkaz (kalkulace Page Ranku není veřejně přístupná). Doufám, že již máte alespoň trochu tuch o tom, jak mít vyšší sledovanost, protože marketing je i na internetu velice potřebným nástrojem.

Zdroj: Volné články na adrese Volneclanky.cz

O autorovi:

Michael Angel je spoluatorem kontroverzního blogu na adrese www.bylijsmezde.cz


Comments are closed.