Kvalitní copywriting

Článek není moje dílo, je to pouze volný překlad. Originál.

Copywriting se v současné době stal velice důležitou součástí procesu optimalizace webových stránek pro vyhledávače (SEO). Psaní pro web se dokonce vyvinulo ve zvláštní dovednost.

“Podstrkování” klíčových slov rozhodně není považováno za kvalitní copywriting. Postup musí být nějak definován. Úspěšné SEO vyžaduje plánování. A jak se říká, že lepší než práci dělat na půl, je lepší ji nedělat vůbec, tak to platí o copywritingu dvojnásob.

Takže jak nejlépe začít? začít s nějakým plánem je vždy dobrý nápad. Musíme mít ale na paměti, že zde uvedené postupy a návody musí být používány s citem a hlavně být orientované na zákazníka. Nikdy neoptimalizujeme jen pro vyhledávací roboty. Při psaní pro web je zákazník vždy na prvním místě.

1 ) Tři klíčové fráze na straně.
Tři klíčová slova na stránce dávají textu rozmanitost a zároveň odstraňují přílišné opakování slov.
2 ) 250 nebo více slov
Se zákazníky musíte komunikovat, musí se dozvědět, co nejvíce informací. Déka textu závisí na mnoha věcech. Zda je produkt nový na trhu, zda potřebuje detailní popis. Záleží také na vzhledu vašieho webu a na dalších mnoha věcech.
Avšak 250 slov jako minimum dává dostatek prostoru pro popis produktu, vyjádření Vaší nabídky atd. a zároveň nabízí možnost účinného začlenění klíčových slov do textu.
3 ) Pište přirozenou formou
“Přirozený jazyk” je oblíbený termín v SEO technikách. Je tím myšleno, že čtenář by neměl poznat (nebo sotva by měl poznat) pro jaká klíčová slova je článek optimalizován. Text by měl plynout tak, jako by nebyl optimalizován pro vyhledávače. Článek nesmí působit vyumělkovaně, či upjatě. Zeptejte se sami sebe, zda text nepůsobí vtíravě.
4 ) Použití frází v nadpisech a podnadpisech
Pokud to má smysl, tak to klidně udělejte. Vaše pozice ve vyhledávačích neutrpí, pokud nebudete mít klíčová slova v tazích . Pokud by nadpis působil s klíčovou frází blbě, tak jej tak nepoužívejte. Existuje mnoho webů s dobrou pozicí ve vyhledávačích a klíčová spojení v nadpisech nepoužívají.
5 ) Použití klíčových slov jednou nebo dvakrát za odstavec
Opět. Pokud to dává smysl, tak klidně. Ale pamatujete si, co jsme si řekli o opakování? Přečtěte si článek nahlas. A jestliže zní blbě a vynuceně, najděte jiná slova pro vyjádření. Pamatujte, že musí působit přirozeně.
6 ) Zvýrazňování klíčových slov tučným písmem, kurzívou, nebo seznamem
Opět se budu opakovat, pokud to má smysl, tak klidně. Ale rozhodně tohle nepoužívejte automaticky. Vaše stránky budou vypadat stupidně a návštěvníci si budou myslet, že ujíždíte na drogách.
7 ) NEPOUŽÍVEJTE klíčové fráze místo obecných slov.
Například nikdy nenahrazujte obyčejné slovo “plavba” frází “Plavba do Mexika na prázdniny.” text bude působit směšně.
8 ) Použití klíčových slov v názvech odkazů
Toto není samozřejmě vždy možné. Klíčovou frázi nemůžete napsat do názvu všech odkazů, ale pokud se Vám to podaří je to samozřejmě skvělé. A získáváte pomyslné body navíc.
9 ) Testujte a sledujte
Naposled, jako u předchozích bodů, je možné si stránky upravit do podoby, jakou požadujete. Ale všichni zákazníci nejsou stejní. Všechny weby nejsou stejné. A už vůbec nejsou stejná klíčová slova. Proto musíte zkoušet a sledovat, co je pro Vás to nejlepší.

Comments are closed.