Kopírování v televizním byznysu.

Jak jsem již psal o kopírování na webu. Tak se běžně kopírují projekty i v šoubyznysu. Narážím na superextramegapop soutěž X-Factor, kterou bude vysílat N@va. Je to v podstatě okopírovaná soutěž Superstar, která slavila celkem úspěch. Až na to, že u X-Factoru nezáleží na věku soutěžících. Samozřejmě ani jednu soutěž N@va nevymyslela, jen zakoupila licence těchto soutěží.
A opravdu je to tak. Producent a porotce soutěže Pop Idol, tj. Superstar, uvedl soutěž X-Factor, čímž jen sprostě okopíroval cizí nápad. A majitel práv na Pop Idol se samozřejmě soudil. Princip není jen podobný, on je skoro stejný.
Tady je jasně vidět, že vydělat pořádnou “vatu” lze pouze kopírováním cizích projektů. Vůbec nemusíte nic extra vymýšlet, jen stačí někde něco ukrást, něco doplnit a je hotovo. Sice budete muset zaplatit nějaké soudní vyrovnání s majitelem původních práv, ale vlastní projekt vydělá určitě více. Tak proč do toho nejít, že? :)

Comments are closed.