Archive for February, 2006

Ekologická auta

Wednesday, February 22nd, 2006

Jsem velkým příznivcem ekologických automobilů, protože mají velkou budoucnost. A nebudeme závislí na arabských šejcích, kteří si s námi mohou dělat co se jim zlíbí. A hlavně musíme šetřit naše životní prostředí. Pro dnešní dobu jsou nejpovedenější ekologické automobily Toyota Prius a Lexus RX 400h. Sice to nejsou 100% ekologická auta, ještě spalují benzín, ale i tak jsou skvělá. Bohužel v naší zemi nemáme vůbec žádnou síť stanic, kde by se dalo tankovat vodík, nebo dokonce parkovací místa ve městech se zásuvkou na dobíjení akumulátorů. Proto tyto oba modely jsou přímo nutnost pro ekologicky smýšlející lidi. Chápu, že prostě nemůžu zakázat auta, sám také rád jezdím, ale takhle můžu jezdit a ještě chránit přírodu.

(Ne)úsporné sporťáky

Saturday, February 18th, 2006

Nechápu, co se to dnes děje na trhu s auty. Pro sportovní vozy byl vždy důležitý silný benzinový motor a skvělý podvozek. Každý má spoustu peněz na nové auto, ale kupovat palivo a jiné věci, to už se nikomu moc nechce. Ideální by bylo, aby auta jezdila na vzduch. Dnes jsem se dočetl o tom, že do Audi TT budou dávat naftový motor. A zdá se, že tento trend se stále více rozšiřuje, viz. Škoda Fabia RS a do budoucna má být “nafťák” i v Octavii RS. A co mě úplně dostalo je Peugeot 407 Coupé 2,7 GT, designově špičkový sporťák, ale má jednu chybu a to je naftový motor. Každý mamlas by rád sportovní auto, ale platit velkou spotřebu se mu už nechce. Jen doufám, že skuteční výrobci sportovních vozů (Ferrari, Porsche) se nikdy pod tlakem trhu nesníží dát do svého vozu naftový motor. Myslím, že potom už by nemělo cenu žít.

Hovno

Wednesday, February 15th, 2006

Promiňte mi za ten vulgární výraz už v nadpisu, ale je to název skvělé básně od Jaroslava Vrchlického. A zároveň oslava založení nové rubriky v mém světě a to jest rubrika Umění. Mnozí tu báseň jistě znají, ale já jsem se o ní dověděl až dnes. A tu již je:

Jaroslav Vrchlický - Hovno

Na mém stole odnedávna leží nový zvláštní kus.
Je to věrně padělaný, lesklý lidský trus.
Často sedím za večera nad tím hovnem zadumán,
usměju se, zaslzím, když ho k oku pozvedám.
Snad byl otcem toho trusu přepychový hodokvas,
či je dílem proletáře, nebo sličné ženy as?
Či mu kmet, na lůžku trýzněn, znenadání život dal?
Či byl otcem jeho mladík, když za dívkou pospíchal?
Škoda, že ni kousek novin u hovna tu neležel -
znal bych aspoň politiku, k níž jeho pán náležel.
Hovno mlčí. Svědek němý, neprozradí, kde se vzal,
nepoví, kde, jak a kdy ho mistr jeho zanechal.
Oč dál moje touha sahá - dál se úvah tísní sbor,
vím, že hovnem povrhuji, vím, že psancem je ten tvor.
A přece každý, kdo tu žije, měl by hovnu poctu vzdát:
Co jsou platný miliony, když nemůže člověk srát!
A mě hlava dále bádá, dál se musím hovna ptát,
byla jeho hrobem louka, sad či les, či reterát?
Sta my v mysli představ spěchá, marné všechno pátrání,
žel, nebyl jsem kmotrem hned při samém vysrání.
A to hovno z ruky dávám s rozmrzelou náladou,
s tím, že zůstane mi navždy - nejtemnější záhadou.
Hle jedna je věc mě těší, z hovna čerpám nauku:
V hovně jsme si všichni rovni, bez reforem, bez hluku.
Ať ho vysral cikán v háji, nebo slavný generál,
hovno podrží svou formu - no a smrdět bude dál.
A ten člověk, ať je králem, ať je žebrák prosící,
čím je víc - než pro to hovno živou jenom voznicí.

Ferrari FXX

Saturday, February 11th, 2006

Toto je speciálně upravené Ferrari Enzo pro okruhy, které je možné si koupit a závodit. A tím zároveň testovat pro Ferrari tyto auta. Těchto kousků bude jen 29. Auto na zemi drží 19″ palcová kola se slicky Bridgestone. Bohužel není stavěné pro běžny silniční provoz, což je u auta za 1,5 mil. Eur malý nedostatek, ale jde to překousnout. Přeci jen kdo si tohle koupí nemá jen toto, ale má minimálně “obyčejné” Ferrari Enzo, že? Už abych začal šetřit. 8-)

Technické údaje:
Výkon: 588 kW (800k) při 8500ot./min.
Objem: 6 262 ccm
Hmotnost: 1 155kg

FXX1
FXX2
FXX3